lauantai 8. joulukuuta 2012

Kymmenen kysymystä (blogihaaste)

Tässä tulee taas kuin varkain muisteltua lyhyesti vanhoja juttuja. Osaa jutuista on käsitelty vanhoissa postauksissa, mutta tässä uusille lukijoille vähän lisää infoa samalla. :)


Sain Tarulta blogihaasteen vastata 10 kysymykseen. Lisäksi minun tuli haastaa neljä blogia vastaamaan samoihin kysymyksiin ja jatkamaan haastetta edelleen neljälle blogille.

Haastan seuraavat blogit mukaan:
Rouskutellen
Roope & Torsti
Peltolan ponipysäkki
Team Kimot

1. Miksi aloitit blogin pitämisen? 

Pidän kirjoittamisesta ja hevosjuttujen yhdistäminen nettipäiväkirjaksi tuntui kovin luontevalta. Lisäksi Bloggerin kautta blogin kirjoittaminen on helppoa, nopeaa ja vaivatonta, verraten kotisivujen html-kielen kanssa kikkailuun. Ensimmäiset kotisivut perustin joskus vuonna 2002 ja tätä blogia olen pitänyt pian kaksi vuotta.

Estella ja minä 2007
2. Oletko kilpaillut / millä tasolla kilpailet? 

Takavuosina kilpailin seura- ja aluetasolla esteillä 90-100cm ja koulupuolella He C-B-luokkia. Tulevaisuus on vielä avoin, katsotaan mitä näiden vauvakarvakavereiden kanssa keksitään. ;)

3. Kuinka kauan olet ratsastanut?

Jo parivuotiaana isä laittoi minut talutustunneille ja siitä se sitten lähti. Tavoitteellisemmin olen ratsastanut kymmenisen vuotta.

Vakavaa touhua. Minä ja Tomppis 2007 verkkailemassa.
4. Koulu vai esteet?

Molemmat! Estekammosta vain pitäisi päästä ensin yli... No, kavaletit ovat kivoja ja turvallisen kokoisia. :)

5. Valmennus vai kilpailut? 

Tähänkin vastaan, että molemmat. On ihanaa luoda valmennussuunnitelma ja katsoa, kun se ehkä ja kenties tuottaa tulosta. Olen sen verran kilpailuhenkinen, että suunnitelmia tehdessä tähtäimessä on aina jokin kilpailu tai muu koitos. Suunnitelmat tehdään hevosen ehdoilla ja niitä tietenkin muutetaan tarpeen tullen. Ilman hyvää treeniä (eli valmennusta) ei voi kehittyä, lisäksi omalle ratsastukselleen tulee kovin äkkiä sokeaksi, jos vain pyörii kotikentällä ilman valvovaa silmää.

6. Poni vai hevonen? Perustele.

Pieni hevonen. En ole oikein isojen hevosten ystävä, mutta pieni ja sopivan säpäkkä hevonen on juuri minun makuuni. Lisäksi olen vallan rakastunut pikkuponeihin. :D

7. Onko sinulla ollut hoito-, vuokra- tai omaa hevosta?

Kaikkia löytyy: Hoitohepasta se lähti, sitten tuli ensimmäinen oma hevonen ja sen jälkeen on ollut omia ja ylläpitohevosia.

8. Oletko hypännyt maastoesteitä?

En ole koskaan päässyt hyppäämään oikeita maastoesteitä, nuorempana ja silloin niin uhkarohkeana ne olisivat olleet tosi jees. Kotona ollaa hypelty kaatuneiden puiden yli ja kahlattu hiekkakuopilla lammessa, lasketaanko se..?

9. Lempihevosrotusi? 

Suomenhevonen, on aina ollut ja tulee myös olemaan. Hyvänä kakkosena tulevat shetlanninponit, tuo pieni musta karvapallo on vienyt minut ihan mukanaan.

10. Korkein hyppäämäsi este?

Varmaankin joku 110-120cm. Kisoissa ratana 100cm.

Minä ja rakas Tomtom 2007.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti