torstai 20. joulukuuta 2012

Aamupäivän touhuja

Jos laitan silmät kiinni ja toivon oikein kovin, että avatessani silmät on taas kesä, niin...
Noh, yrittänyttä ei laiteta...
Tänäänkään aurinko ei paista. Ei se mitään, onneksi sentään mieli on edes vähän kirkas. :D Sisäinen lapseni on jälleen ihan tohkeissaan, jouluun on enää neljä yötä ja sekin aika menee siivillä, kun edessä on pari työpäivää. Lauantaille luvattiin pientä toivoa auringosta, joten silloin olen kamerani kanssa kytiksellä joulusiivouksen lomassa. Ja sitä paitsi, ainahan joulusiivouksen voi siirtää sunnuntaille. Jouluaattokin menee sitten nopeaan, kun aamun olen töissä ja ilta (= lahjojen avaus) koittaakin sitten nopeammin kuin huomaankaan.

Duke on viime aikoina ollut vähän turhautunut, kun Salamasta on tullut vähän tylsä ruuna. Kyllä ne leikkivät vieläkin, mutta jos tarhassa on ruokaa tarjolla, niin Salama on ensisijaisesti silloin siellä. Ennen sekin haastoi lähes jatkuvasti Duken painiin, mutta nyt vaakakuppi on kallistunut enemmän pienen ja pippurisen Duksun puoleen. Tämä tietää taasen sitä, että Duke on "vasta nyt" aloittanut haastamaan leikkiä myös ihmisen kanssa ja saakin esim. tarhaa siivotessa olla varuillaan, ettei poni loikkaa niskaan. :/ Salamalla oli samainen vaihe silloin, kun se minulle tuli, mutta kevään aikana se väheni ja nyt hyvin harvoin tulee koittamaan hampaitaan ihmiseen. Poni on myös keksinyt mukavan harrastuksen, se järsii lauta-aitaa silloin, kun Salama ei suostu leikkimään sen kanssa. Yhä useammin olen huomannut niiden kulkevan nyt niin, että Duke "jahtaa" Salamaa, eikä toisin päin, kuten ennen pääsääntöisesti oli.

Onks siellä ylhäällä ketään kotona?
Huomaakohan se, jos mä irvistän sille?
Hah, katsopas jätti näitä leegoja!
Mun edessä kannattaakin kumartaa. Olenhan minä kuninkaallista sukua nimeni perusteella!
(Toim.huom. Annetaan hänen luulla niin!)
Trampoliiniloikkaa osa I.
osa II
Joulukuusikauppias.
Meilläkin on muuten poro. Sen nimi on Pyrde ja se asuu mun ruusupuskan alla. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti