lauantai 18. helmikuuta 2012

Suunnitelmia syksylle

On helmikuun puoliväli ja minä suunnittelen jo täyttä häkää ensi syksyä... Anyway, aina suunnitella saa ja sillä sipuli... :D Availen vähän tuntojani nyt, mitä tällä viikolla olen pohtinut - on sitten jännä nähdä puolen vuoden päästä, että mitä onkaan tullut tehtyä.

Tammat lähtenevät kesälaitumille kesän alussa ja sitten alkaa talliremontti kotona: Laitetaan vesiputkiin lämmitys, uusitaan tallin vesipiste (tärkeimmät!), samalla teen kaikki pinnat uusiksi ja väliovia uusitaan. Lisäksi ajatuksena oli sisustaa satulahuone uusiksi, saa nyt nähdä mihin budjetti venyy... :) Lisäksi kakkilavan alle olisi kiva tehdä kunnon pohja ja koko lava olisi kiva "päällystää" ympäristöön sopivammaksi - nyt se on tummanruskea vesivanerikasa punaisten rakennusten keskellä... Myös ulkoaidat maalataan ja aitoihin vedetään yksi lankakerros lisää. Ulkokatos vaatii myös joko kokonaan muutoksen tai sitten ihan vaan maalauksen. Lisäksi haaveilen kunnollisesta ruokintapaikasta ulkokatoksen yhteyteen, jossa on kumimatot, betonilaatat tai valettu pohja isommalla alalla kuin nyt.

Salama menee orilaitumelle 2-3 kk ajaksi, olen jo paria paikkaa kysellyt ja luotan siihen, että se löytää tästä läheltä jonkun kesäkodin. Myös ajo-opetusta olen vähän miettinyt sille - jos ei nyt keväällä tai syksyllä, niin ensi keväänä sitten. Ohjasajotreenit aloitetaan jo tänä keväänä tietenkin.

Olen myös pohtinut, että otanko pikkupojan kotiin vai en. Enemmän olen sillä kannalla, että kyllä, mutta vielä on monta muuttujaa. Olen ajatellut hankkivani sille isohkon ja nuorehkon shettiksen kaveriksi, koska Salkku on itsekin jäämässä varmaan aika pieneksi ja käyttäytyy siivosti nytkin minishettiskaverinsa kanssa. Eli jos jollain on tulossa kesällä tms. myyntiin kiva ja vilkas shettisori tai -ruuna, niin sellaisia saa vinkata vaikka sähköpostilla m4rtzu(at)gmail.com... :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti